نوشته شده توسط : هدایت گستر

در گذشته، سیستم های روشنایی دارای ابعاد و سایز نسبتا بزرگ و پر مصرف بوده اند و از طول عمر کمی برخوردار بودند. علاوه بر آن، سیستم های روشنایی قدیمی تراز تبدیل انرژی الکتریکی را رعایت نمی کردند و به جای آن که بیشتر انرژی الکتریکی را به روشنایی تبدیل نمایند، به انرژی گرمایی تبدیل می کردند. به همین دلیل، مصرف برق آن ها بسیار بالا بود. اما امروزه شرایط تغییر کرده است.

زمانی که صحبت از لامپ های ال ای دی یا دیود های نور دهنده می شود، فقط به کم مصرف بودن آن توجه می شود؛ لامپ های ال ای دی دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند؛ اما با ابعاد کوچک خود قادر هستند نور بسیار خوبی را با مصرف برق بسیار پایینی تولید نمایند. جالب است بدانید که لامپ های ال ای دی کوچک، انرژی الکتریکی تا 99.9 درصد به انرژی روشنایی تبدیل می نمایند و اصلا گرم نمی شوند؛ به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای لامپ ال ای دی کوچک بیشتر آشنا شوید.

لامپ های ال ای دی کوچک از گذشته تا به امروز در تجهیزات الکترونیکی در بین مردم مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالبی که در ساخت این مدل لامپ ها امروز رعایت می شود، قابلیت متمرکز کردن نور آن ها در یک نقطه است. متریال ساخت این نوع لامپ ها معمولاً از مواد اولیه با مقاومت بالا انتخاب می شود. و همین موضوع باعث می شود که به سختی شکسته شود. یکی از مزایای این محصول می تواند این باشد که این نوع لامپ ها معمولاً نورهای ماورای بنفش تولید نمی کنند و همین موضوع می تواند باعث شود که از آن ها در موزه ها و همچنین ویترین اشیای گران قیمت استفاده شود. لامپ های ال ای دی کوچک بهترین انتخاب برای چراغ های راهنما و چراغ های داخلی خودرو ها هستند. زیرا نور و درخشندگی این لامپ ها به شدت بالا است.



:: برچسب‌ها: لامپ ال ای دی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

یکی از مسائل مهمی که باید فروشندگان و تولید کنندگان قطعات الکتریکی به آن توجه ویژه ای داشته باشند، قیمت لامپ هالوژن چشمی است. یکی از مدرن ترین و زیبا ترین انواع سیستم های روشنایی، لامپ های هالوژن چشمی محسوب می شود. این نوع لامپ به دلیل ارائه زیبایی بسیار زیاد به محیط بسیار پر فروش و پر استفاده هستند و می توان از آن ها در هر محیطی استفاده نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد، مزایای استفاده و قیمت لامپ هالوژن چشمی بیشتر آشنا شوید.

کاربرد لامپ هالوژن چشمی
یکی از مهم ترین کاربرد های لامپ هالوژن چشمی، نما بخشیدن به کناف های مسکونی و تجاری است. در گذشته های نزدیک، متخصصان از پنل های سقفی برای سیستم روشنایی کناف ها استفاده می نمودند که این کار نمی توانست چندان زیبا باشد. اما با ورود لامپ های هالوژن چشمی به بازار، متخصصان می توانند نمایی بسیار زیبا به همراه نوری زیاد و رنگارنگ به ساختمان خود ببخشند و از زیبایی آن لذت ببرند.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

 

دیود های اس ام دی نور دهنده که درون لامپ های حبابی کم مصرف قرار دارند، دارای انواع متفاوتی هستند. لامپ های اس ام دی دارای سایز های مختلفی هستند که هر چقدر سایز آن ها بزرگتر باشد، نور لامپ نیز بیشتر می شود. به همین دلیل، یکی از عوامل موثر بر روی قیمت لامپ های اس ام دی اندازه دیود های نور دهنده است.

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت لامپ اس ام دی تاثیر بسزایی دارد، شار نوری است. طبیعتا هر چقدر که شار نوری لامپ های اس ام دی کمتر باشد، توان مصرفی و نور آن افزایش و در نتیجه قیمت لامپ گران تر خواهد شد. همانطور که دربخش های قبل به آن اشاره شد، لامپ های اس ام دی از مزایای فراوانی برخوردار هستند. پیشنهاد می شود برای استعلام قیمت لامپ اس ام دی به فروشگاه یا وبسایت های معتبر مراجعه نمایید.

SMD را می توانیم مخفف عبارت لاتین Surface Mount Devices معرفی کنیم که این عبارت به معنای “قطعات نصب سطحی” هستند؛ البته قطعاتی که از تکنولوژی SMT نیز برخوردار هستند. تکنولوژی ساخت تراشه های SMD، یک تکنولوژی بود که توسط دانشمندان بر روی لامپ های ال ای دی، پیاده سازی شد و زمینه را برای تولید لامپ های بسیار کارآمدتر، با تنوع رنگ بیشتر، وضوح بالاتر، حجم بسیار کمتر و زاویه دید گسترده تر فراهم نمود.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ و محصولات فوق کم مصرف (LED)

تقریبا همه شرکت های تولید کننده محصولات روشنایی درکشور، لامپ های ال ای دی را در لیست خود دارند و شرکت دلتا نیز از این قاعده مستثنی نیست. لامپ های ال ای دی دلتا مدل‌های متنوعی دارند که از جمله آن ها می توان به لامپ کلاسیک (حبابی معمولی)، اطلس (استوانه‌ای)، رسام، رویال (قارچی)، هالوژن، شمعی و اشکی اشاره کرد. این تنوع در محصولات باعث شده تا تمامی نیازهای خریداران برای روشنایی مکان های مسکونی، تجاری و اداری برآورده شود. در طراحی و تولید این لامپ‌ها از تراشه‌های SMD استفاده می‌شود که باعث کاهش چشمگیر مصرف برق می شود و طول عمری در حدود 20000 ساعت دارند. علاوه بر انواع لامپ‌‌ها که در بالا به آنها اشاره شد می‌توان به انواع پنل‌های LED، براکت‌ها (مهتابی‌های دیواری)، چراغ‌های زیرکابینتی، پنل‌های فول لایت فنر متغیر و انواع پرژکتورهای LED نیز اشاره کرد.

لامپ کم مصرف (CFL)

شرکت دلتا از معدود تولید کنندگانی است که همچنان ساخت لامپ های کم مصرف را ادامه داده است. اگر به دنبال یک گزینه به صرفه و با کیفیت هستید، لامپ‌های کم مصرف دلتا یک انتخاب مناسب است. این محصولات انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به لامپ کم مصرف لوتوس، پیچ، اف پی ال و طرح گل اشاره کرد. برای مشاهده لیست قیمت لامپ به سایت هدایت گستر مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()