نوشته شده توسط : هدایت گستر

یکی از مسائل مهمی که باید فروشندگان و تولید کنندگان قطعات الکتریکی به آن توجه ویژه ای داشته باشند، قیمت لامپ هالوژن چشمی است. یکی از مدرن ترین و زیبا ترین انواع سیستم های روشنایی، لامپ های هالوژن چشمی محسوب می شود. این نوع لامپ به دلیل ارائه زیبایی بسیار زیاد به محیط بسیار پر فروش و پر استفاده هستند و می توان از آن ها در هر محیطی استفاده نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد، مزایای استفاده و قیمت لامپ هالوژن چشمی بیشتر آشنا شوید.

کاربرد لامپ هالوژن چشمی
یکی از مهم ترین کاربرد های لامپ هالوژن چشمی، نما بخشیدن به کناف های مسکونی و تجاری است. در گذشته های نزدیک، متخصصان از پنل های سقفی برای سیستم روشنایی کناف ها استفاده می نمودند که این کار نمی توانست چندان زیبا باشد. اما با ورود لامپ های هالوژن چشمی به بازار، متخصصان می توانند نمایی بسیار زیبا به همراه نوری زیاد و رنگارنگ به ساختمان خود ببخشند و از زیبایی آن لذت ببرند.

مزایای استفاده از لامپ هالوژن چشمی
یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لامپ هالوژن چشمی، مقرون به صرفه بودن است. از هر جهتی که به این چراغ نگاه کنید، می توانید صرفه اقتصادی آن را مشاهده کنید. لامپ های هالوژن چشمی نسبت به دیگر لامپ ها از مصرف برق بسیار پایینی برخوردار است چرا که چیپ درون آن تنها باید برق یک دیود نور دهنده را تامین کند. علاوه بر آن، میزان ولتاژ ورودی اکثر لامپ های هالوژن چشمی 6 و 12 ولت است. ناگفته نماند، وجود لنز بر روی این لامپ ها سبب روشنایی بیشتر آن ها شده است. به همین دلیل شما می توانید بجای خریداری پنل های سقفی گران و پر مصرف، از هالوژن های چشمی استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت هالوژن چشمی , قیمت لامپ هالوژن , خرید لامپ هالوژن ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

شاید برای شما جالب باشد که این تولید و اختراع قدم مفیدی برای کاهش آلودگی هوا باشد بنحوی که نه تنها گرمای تولید از روشن بودن لامپ کمتر می شود بلکه به کاهش گازهای گلخانه ای نیز کمک زیادی خواهد کرد. اولین بار لامپ فلورسنت فشرده توسط کوپر هیویت اختراع شد و بصورت محدود در صنایع و عکاسی مورد استفاده قرار می گرفت و بعدها توسط کمپانی جنرال الکتریک به تولید انبوه رسید.

فناوری بکار رفته در این نوع لامپ در واقع همان اثر فلورسانی است که با گرم شدن گاز نئون و آرگون توسط اعمال ولتاژ بر دو سر لامپ و آزاد شدن الکترون های ماده ی جیوه که مقدار کمی درون لامپ قرار دارد و با برخورد با پوشش فسفر که لایه ای در سرتاسر لامپ را پوشانده، موجب درخشندگی آن و نور دهی می شود. نور یکدست یکی از مزایای استفاده از لامپ های کم مصرف بجای لامپ های معمولی است و نور تولیدی یک لامپ کم مصرف در مقایسه با لامپ معمولی رشته ای 20 وات به ترتیب 60 لومن بر وات و 12 لومن بر وات خواهد بود و در حدود 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

گرمای تولید شده در لامپ های کم مصرف بسیار کمتر از لامپ های معمولی است بطوریکه در حدود 90 درصد انرژی را به گرما تبدیل می کند.کم بودن توان ورودی و توان مصرفی لامپ های کم مصرف تاثیر مطلوبی در مصارف صنعتی و خانگی می گذارد. با توجه به بالا بودن قیمت لامپ های کم مصرف اما به علت طول عمر بالاتر و صرف هزینه کمتر برق می توان به هزینه باصرفه به این موضوع نگاه کرد که بازخورد مناسب را در طولانی مدت می گذارد. انتخاب رنگ و طرح این نوع لامپ ها از مهمترین ویژگی لامپ های کم مصرف است از طرفی لامپ های پهن تر و پیچ بیشتر توان بیشتری دارند.

 



:: برچسب‌ها: قیمت لامپ کم مصرف , انواع لامپ کم مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

پیش از آن که به سراغ عوامل موثر بر افزایش قیمت مهتابی ال ای دی دوقلو برویم، می بایست به مزایای آن بپردازیم. مهتابی های ال ای دی دوقلو نسبت به مهتابی های تک قلو از کیفیت و طول عمر بسیار بالا برخوردار هستند چرا که میزان ولتاژ ورودی بجای آن که تنها در یک مدار تک جهته تقسیم شود، در مداری دوبل تقسیم می شود. این امر موجب می شود تا میزان شار نوری کمتری به دیود ها برسد و در نتیجه طول عمر مهتابی های ال ای دی دوقلو افزایش یابد.

نور بیشتر
از مهم ترین مزایای لامپ های مهتابی ال ای دی دوقلو که موجب پر طرفدار شدن آن گشته، نور بیشتر آن است. همانطور که می دانید، میزان مقاومت دیود های نور دهنده بسیار پایین است و هرچقدر که آن ها بیشتر باشند، تاثیر چشمگیری در افزایش مصرف برق به وجود نخواهد داشت. از این رو، متخصصان کارخانجات تولیدی لامپ های ال ای دی توانستند با تولید مهتابی های ال ای دی دوقلو با قیمتی مناسب و مصرف برقی بسیار پایین، روشنایی بیشتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورند.

مصرف برق مقرون به صرفه
مصرف برق پایین و مقرون به صرف، یکی دیگر از مزایا و عواملی است که موجب افزایش قیمت مهتابی ال ای دی دوقلو گشته است. همانطور که در بخش قبل گفته شد، لامپ های مهتابی ال ای دی دوقلو مجهز به دو مدار دیود نوردهنده هستند؛ وجود این دو مدار به صورت سری به همراه ترانزیستور و چیپ های الکتریکی، موجب گشته تا مصرف انرژی الکتریکی این وسیله روشنایی به حداقل برسد و میزان نوردهی آن تا 100 لومن افزایش یابد. به همین دلیل، پیشنهاد می شود بجای خرید لامپ های مهتابی تک قلو، مهتابی های ال ای دی دوقلو را تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت مهتابی ال ای دی , خرید مهتابی ال ای دی ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()