نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ های ال ای دی، مجموعه‌ای از دیودهای ساطع کننده نور هستند، بنابراین دیودهای کوچک از متریال و مواد اولیه حساس از جمله مواد نیمه رسانا تشکیل شده اند. هر لایه از این مواد نیمه ‌هادی، الکترون های اضافی دارند. زمانی که یک لایه از الکترون خالی می شود، تفاوت در سطوح الکترونی به آنها اجازه می‌دهد تا از لایه به لایه دیگر حرکت کنند. این تحریک الکترونی منجر به ساطع شدن نور خواهد شد. مواد نیمه رسانا ساختارهای کریستالی دارند. متداول ترین ناخالصی که در تهیه این که رساناها به کار رفته شامل عنصر روی و نیتروژن است.

در تولیدی لامپ ال ای دی، برای تغذیه دیودها نیاز به اضافه کردن سیم برق است. ترکیباتی از جمله طلا و نقره برای سیم های ال ای دی به کار می روند، چرا که به راحتی لحیم کاری انجام می گیرد و به خوبی گرما تولید می کنند. در نهایت، پس از مونتاژ قسمت های مختلف لامپ های ال ای دی، یک روکش پلاستیکی شفاف مقاوم روی آنها کشیده می شود که دوام و ماندگاری آن ها را افزایش می دهد. این روکش ها همانند لامپ های سنتی، شیشه‌ ای نیستند و آسیب پذیری کمتری دارند.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

یکی از عواملی که بر روی قیمت لامپ های پنلی پارس شهاب موثر است، طول آن است. به طور کلی، طول لامپ های پنلی پارس به سه گروه 25، 75 و 100 سانتی متری است. طبیعتا هر چقدر که طول لامپ پنلی بیشتر باشد، اجزای به کار رفته و تعداد دیود های نور دهنده در آن افزایش می یابد. علاوه بر آن، هر چقدر طول لامپ پنلی پارس شهاب زیاد تر باشد، مصرف برق آن به دلیل وجود مقاومت های بیشتر افزایش می یابد.

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت لامپ پنلی پارس شهاب تاثیر گذار است، نوع آن است. لامپ های پنلی پارس شهاب به دو صورت توکار و رو کار عرضه می شوند. لامپ های پنلی رو کار، دارای یک فرم از جنس فایبرگلاس یا فلز آلومینیوم هستند که می توان رنگ آن ها را موقع خرید طبق سلیقه انتخاب نمود. به همین دلیل، قیمت لامپ های پنلی پارس شهاب رو کار گران تر است. اما لامپ های پنلی تو کار، به دلیل آن که فاقد فرم هستند دارای قیمت مناسب تری نسبت به لامپ های پنلی رو کار هستند.

رنگ، یکی از عوامل تایین کننده قیمت لامپ پنلی پارس شهاب است. معمولا بسیاری از افراد سعی می کنند از لامپ های پنلی آفتابی و مهتابی استفاده نمایند. اما برخی از افراد برا مکان های به خصوص، از لامپ های پنلی با رنگ سبز، قرمز و آبی استفاده می نمایند و می بایست هزینه بالا تری را جهت خریداری آن ها بپردازیند. اما لامپ های پنلی آفتابی و مهتابی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و می توان از آن ها در هر مکانی استفاده نمود.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ های هالوژن از جمله لامپ هایی هستند که در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از جمله رایج ترین انواع لامپ های هالوژن می توانیم به سه مورد لامپ هالوژن سقفی LED، لامپ هالوژن COB و لامپ هالوژن SMD اشاره نمود.

لامپ هالوژن SMD :
این لامپ یکی از انواع لامپ های هالوژن است که نور بسیار قوی با شدت گرمای خیلی کمی دارد. نام این لامپ ها بر اساس تکنولوژی به کار برده شده در ساختار آن ها انتخاب می شود. چند چیپ ال ای دی که با یک سیم نازک به یکدیگر متصل هستند، ساختمان اصلی این مدل لامپ ها را تشکیل می دهند.

لامپ هالوژن سقفی LED :
دیودهای نورافشان، مهم ترین عامل سازنده لامپ هالوژن سقفی می باشند. این دیودها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به محض رسیدن الکتریسیته به آن ها، نور تولید می نمایند. این لامپ ها برای تامین نور به برق بسیار زیادی نیاز ندارد و به همین دلیل جزو لامپ های مقرون به صرفه معرفی می شوند.

لامپ هالوژن COB :
در ساختمان این لامپ ها و بر روی برد آن ها، نوعی چیپ ‌های الکترونیکی مخصوص به کار رفته است که به وسیله آن نقطه ‌‌های نورانی محیط نمایش داده می شوند. عمر مفید و مصرف کم انرژی، از مهم ترین ویژگی ها برای ان مدل لامپ ها است. این لامپ ها برای طراحی داخلی در قسمت های لامپ توکار و روکار، بسیار پرکاربرد می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

طول عمر بالا
لامپ های LED این قابلیت را دارند که تا ۵۰۰۰۰ یا حتی ۱۰۰۰۰۰ ساعت کار کنند؛ در حالی که لامپ های رشته ای قدیمی فقط تا 1,000 ساعت و لامپ های فلورسنت تا 10,000 ساعت ماندگاری دارند. این بدان معناست که لامپ های LED می توانند 40 برابر طولانی تر از لامپ های رشته ای و 2 تا 4 برابر طولانی تر از لامپ های فلورسنت دوام بیاورند. همین موضوع به تنهایی باعث شده است تا خرید و فروش انواع لامپ ال ای دی، به یکی از محبوب ترین گزینه ها در میان وسایل روشنایی تبدیل شود.

کارآمدی انرژی
لامپ های LED تقریبا 80 تا 85 درصد از انرژی ورودی را به نور با خروجی لومن بالا تبدیل می کنند. این موضوع در حالی است که لامپ های رشته ای قدیمی که از رشته های تنگستن برای ایجاد نور استفاده می کردند، تقریبا 90 درصد از انرژی ورودی را به صورت گرما از دست داده و بازده ۱۰ درصدی داشتند. از سوی دیگر، لامپ های LED در دمای پایین تری کار کرده که منجر به کاهش خطر سوختگی در صورت لمس خواهد شد.

کیفیت نور بالا
لامپ های LED نوری با شدت و رنگ مناسب را تولید می کنند و در نتیجه، شاخص رنگ پس داد (CRI) بالاتری نسبت به لامپ های سنتی دارند. CRI، چگونگی بازتاب رنگ واقعی یک عنصر به سوی چشم را نشان می دهد. CRI بالاتر به معنای بازتاب بهتر رنگ های مختلف است.

انعطاف پذیری طراحی
لامپ های LED به صورت جامد و کوچک ساخته شده اند. این طراحی خاص به شما امکان می دهد تا آنها را در شکل ها و الگوهای مختلف چینش کنید. همچنین لامپ های LED قابلیت تغییر رنگ (RGB) را نیز دارند که با ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی، می توان رنگ های دلخواه را ایجاد کرد.

https://hedayatgostar.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ‌های کم مصرف، نوعی لامپ هستند که از تکنولوژی دیود نورانی استفاده می‌ کنند. این لامپ‌ ها نسبت به لامپ‌ های رشته‌ ای یا هالوژن، مزایای بسیاری دارند که در زیر به برخی از آن‌ ها اشاره کرده ایم:

صرفه جویی در انرژی
لامپ‌ های کم مصرف با وجود مصرف کمتر انرژی، نور بیشتری تولید می‌ کنند. به طور متوسط، یک لامپ LED 8 وات تقریباً به اندازه یک لامپ هالوژن 50 وات نور تولید می‌کند. این به این معناست که استفاده از لامپ‌ های کم مصرف می‌ تواند هزینه مصرف برق شما را تا 90 درصد کاهش دهد و از سوی دیگر، کاهش دهنده آلودگی و اثرات منفی بر روی محیط زیست است. همین موضوع سبب افزایش چشمگیر فروش انواع لامپ کم مصرف شده است.

طول عمر بالا
لامپ‌ های کم مصرف، دارای عمر طولانی‌ تری نسبت به سایر لامپ‌ ها هستند. یک لامپ LED معمولاً حدود 25000 ساعت عمل می‌ کند؛ در حالی که یک لامپ هالوژن در بهترین حالت، فقط حدود 2000 تا 4000 ساعت یازدهی مفید خواهد داشت. در نتیجه، استفاده از لامپ های کم مصرف بدین معناست که شما نیاز به تعویض لامپ خود را به شدت کاهش می‌ دهید و همچنین پسماند های الکترونیک حاصله را کاهش خواهید داد.

حرارت کمتر
لامپ‌ های کم مصرف در مقایسه با لامپ‌ های رشته‌ ای یا هالوژن، گرمای به مراتب کمتری تولید می کنند. این امر موجب می‌ شود که خطر آتش سوزی و سوختگی کاهش یافته و همچنین، محیط اطراف خنک تر باقی بماند.

رنگ و شدت قابل تغییر
لامپ‌ های کم مصرف قابلیت تغییر رنگ و شدت نور خود را دارند. شما می‌ توانید با استفاده از ریموت کنترل یا دستگاه های هوشمند در این زمینه، رنگ و شدت نور خود را براساس سلیقه و نوع فعالیت خود تغییر دهید.

https://hedayatgostar.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ های کم مصرف دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مناسب یک محیط هستند. متخصصان طبق توان مصرفی، لامپ های کم مصرف را دسته بندی می نمایند و قیمت آن ها تعیین می کنند. لامپ های کم مصرف از 5 وات الی 88 وات تولید می شوند. لازم به ذکر است که لامپ های کم مصرف 5 وات نسبت به دیگر لامپ ها از قیمت مناسب تری برخوردار است و بیشتر برای ساختمان های مسکونی و اتاق های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. نا گفته نماند که توان روشنایی لامپ های کم مصرف 328 لومن است.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که نقش بسزایی را در افزایش قیمت لامپ های کم مصرف ایفا می کند، رنگ است. به دلیل استفاده از دیود های نور دهنده بک لایت دار، متخصصان قادر هستند این نوع چراغ را در رنگ های مختلف طبق سلیقه مشتریان تولید نمایند. لامپ های رنگی کم مصرف همچون زرد، قرمز و آبی نسبت به لامپ های کم مصرف مهتابی و آفتابی دارای قیمت بالا تری هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 | نظرات ()